Primii pasi privind infiintarea firmei

In mod firesc, dupa ce am gasit o idee de afacere viabila la tara, prima intrebare pe care trebuie sa mi-o pun este “ce fel de firma sa imi fac?”. Marea majoritate a lumii a auzit de “SRL-uri”, “Asociatii Familiale” si “PF-uri”, dar mai putina lume stie care este diferenta intre tipurile anterior enuntate.

In primul rand marea diferenta este legea care sta la baza infiintarii si functionarii diferitelor forme de “unitati economice”. Dar asta este mai putin important fiindca putini sunt aceia care doresc sa stie ca societatile comerciale functioneaza in baza legii 31/1990 cu modificarile ulterioare iar intreprinderile individuale si intreprinderile familiale (fostele AF-uri) si pf-urile functioneaza in baza ordonantei de urgenta nr 44 din 2008. Foarte importante in etapa de inceput pentru cei care doresc sa demareze o afacere sunt urmatoarele  aspecte:
– cat costa infiintarea firmei ?
– trebuie sa platesc contabil sau nu e cazul ?
– pot sa angajez si alte persoane in firma ?
– pot sa desfasor orice activitate cu acea firma ?

Pe scurt raspunsurile la aceste intrebari sunt urmatoarele:

– cel mai ieftin este sa imi fac „persoana fizica autorizata”. Daca imi completez singur documentele de infiintare pot sa am „firma” cu cca. 250 RON. Daca doresc sa in fac un „SRL” am nevoie pentru infiintare de peste 750 RON.

– daca imi fac intreprindere individuala, intreprindere familiala sau persoana fizica autorizata nu este obligatoriu sa imi platesc un contabil. Daca in schimb daca infiintez o societate comerciala (SRL) atunci voi avea nevoie cu siguranta de un contabil (sau  poate chiar de un expert contabil).

– mai nou, indiferent de forma juridica pot sa angajez alte persoane in firma mea (incepand cu 2011, in urma aparitiei unei ordonante de urgenta chiar si persoanele fizice autorizate pot face angajari). Exista insa anumite restrictii referitoare la numarul persoanelor angajate si calitatea acestora in cazul intreprinderilor individuale, a intreprinderilor familiale si pf-urilor care functioneaza in baza ordonantei de urgenta nr 44 din 2008

– legat de tipul activitatilor desfasurate si numarul de activitati ce pot fi desfasurate, cel mai avantajos este infiintarea unei firme in baza legii 31/1990 cu modificarile ulterioare. Societatile comerciale pot desfasura un numar mault mai mare de activitati (cu conditia inscrierii acestora in actul constitutiv).

Pentru mai multe informatii va invitam vizitati www.ruralonline.ro

Lasă un răspuns

