Covrigaria la tara, o idee de afaceri buna sau un faliment garantat ?

Dupa succesul unor covrigarii din zonele urbane acum pe diverse site-uri specializate in mediatizarea ideilor de afaceri s-a lansat idea ca o astfel de afacere ar fi profitabila si in mediul rural. Teoretic acest lucru este posibil, dar practic putin probabil, credem noi.
Un prim argument este acela ca cele mai de succes covrigarii reusesc sa vanda cca. 3.000 de covrigi pe zi, cea ce le asigura un profit mediu lunar de aproximativ 3.000 EURO. Acestea sunt insa cazurile fericite fiindca cele mai multe covrigarii nu reusesc sa vanda nici macar 1.000 de covrigi pe zi, iar unele au vanzari si mai mici. Mai mult decat atat, in ultima vreme numeroase covrigarii se inchid iar site-urile specializate in vanzarea de echipamente second-hand sunt pline de anunturi de vanzare a unor linii de productie a covrigilor, in timp ce site-urile in care se vand afaceri gasesti tot mai des anunturi de genul “vand covrigarie la cheie”.
Pana la urma se pare ca din dorinta de a face audienta anumite publicatii sau site-uri au supraevaluat acest tip de afacere. Probabil de aceea mai nou gasesti articole care sugereaza ca extinderea acestei afaceri la tara este o idee buna de afaceri.
Ideea de a porni o astfel de afacere la tara este contrazisa si de furnizorii seriosi de echipamente de acest gen, care recomanda deschiderea unor astfel de afaceri in localitatile care au minimum 10.000 locuitori.

Daca ne gandim la piata minima necesara pentru a porni o astfel de afacere teoretic ar putea exista si exceptii. Astfel, potrivit statisticilor in Romania exista un numar de 56 comune care au o populatie mai mare de 9.000 locuitori, dar atentie e vorba de comune si nu de sate si tinand cont de faptul ca nimeni nu se deplaseaza cu masina cativa kilometri doar pentru a cumpara niste covrigi este putin probabil ca o covrigarie amplasata intr-un sat sa aiba un numar rezonabil de clienti.

Exista insa o alta varianta in care o covrigarie ar putea fi rentabila si anumea aceea in care ea ar fi completata cu o minibrutarie care sa produca paine, cornuri, chifle, cozonaci si colaci (pentru parastase si pomeni). Numarul de clienti ar creste semnificativ si afacerea ar putea deveni profitabila, dar probabil volumul cel mai mare al vanzarilor va fi cel al produselor brutariei. Cu alte cuvinte vom vorbi despre o brutarie care vinde si covrigi si nu despre o covrigarie care vinde paine .

Concluzia: inainte de a investi intr-o covrigarie la tara ganditi-va bine si analizati cu atentie informatiile gasite in presa si pe internet !

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: